Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Gerbrich - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Gerbrich - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog eens regen

Door: Gerbrich

Blijf op de hoogte en volg Gerbrich

10 Mei 2014 | Turkije, Istanbul

Hallo lieve mensen,

Daar was ik al weer! Ik had nog even wat in te halen met mijn blogs dus ik zal nog even een stukje schrijven over de afgelopen 2 weken.

Allereerst: Koningsdag. Jaja dat is hier ook nog even voorbij gekomen! Niet zo uitbundig als in Amsterdam, maar we hebben er even bij stil gestaan. We zijn op stap geweest naar een club waar ze een speciale Kingsday party hadden georganiseerd, speciaal voor alle Nederlanders. Want er waren twee studentenverenigingen uit Nederland toevallig die week in Istanbul. En heel toevallig had ik net op Facebook gelezen dat mijn buurmeisje uit Koufurderrige, Anke Zwaga, ook naar Istanbul kwam deze week. En nog toevalliger ging zij ook naar het Kingsday feestje. Dus zo kwam het dat twee meisjes uit het kleine Koufurderrige samen feestten in Istanbul. Was erg geslaagd.

Op donderdag 1 mei ben iik met mijn Turkse vriendin & buddy Canan en haar vriend Efe met de auto aan een klein tripje begonnen. We zijn naar Eskişehir gereden, was zo'n vier uur rijden. Was erg gezellig in de auto dus de tijd ging wel snel voorbij. Onderweg om de beurt een liedje draaien, dus heb ze even kennis laten maken met mijn favoriete Nederlandse bands (Kensington, Go back to the zoo etc). Onderweg ook erg mooi landschap, dus heb wel genoten van het ritje.
Toen we in Eskişehir aankwamen hebben we naar 'n hotel gezocht. Dit was nog niet zo makkelijk. Aangezien Eskişehir wat meer conservatief is dan Istanbul, accepteerden veel hotels ons niet omdat we met twee meiden en 1 jongen op de kamer wilden. En we waren nog niet getrouwd dus dat kon natuurlijk niet. Uiteindelijk toch een hotel gevonden.
Na onze spullen te hebben gedropt zijn we naar de manege van Canan haar vrienden gereden. Canan heeft nog even paard gereden en daarna hebben we met zn allen gebarbequed. Was lekker, en typisch Turks. Turks vlees en tomaat en paprika, daarnaast dronken we Rakı (het Turkse alcoholische anijsdrankje). Wel jammer dat haar vrienden alleen maar Turks konden spreken, daardoor krijg ik toch veel niet mee. Turks valt nog niet mee ;). Desondanks wel een leuke avond.
Na de bbq nog even naar het centrumpje van Eskişehir geweest om een drankje te doen, gezellig.

Vrijdag is een vriend van Efe ook bij ons aangesloten. We zijn met zn vieren bij de universiteit van Eskişehir wezen kijken en hebben daar wat gedronken. Daarna richting het centrum naar de rivier die door de stad loopt. Maar eerst nog even een paar winkeltjes bekeken. Daarna lekker gelunched aan de rivier. Beetje jammer dat het toen enorm hard ging regenen, dus we zijn maar even blijven hangen in dat cafe. Later toen het wat droger werd zijn we naar een waxmuseum geweest, soort van Madame Tussauds. Was grappig. Na het waxmuseum nog naar n winkelcentrumpje geweest en toen naar het hotel om wat uit te rusten. Even een powernapje na zo'n drukke dag. om negen uur zijn we naar zo'n restauranten complex achtig iets geweest. Heel grappig, dan staan er van die bewakers voor de ingang en zo'n poort met scan (net als op het vliegveld). Wij mochten in ieder geval naar binnen. Was 'n leuk plekje, op 'n overdekt soort van terras. Ook hadden ze live muziek. En super lekker eten. Na het eten in datzelfde complex naar 'n club geweest voor n drankje en een dansje. Was leuk maar erg duur.. Uitgaan is in Turkije sowieso niet zo goedkoop. Maar heb me prima vermaakt.

Zaterdag met zn viertjes ontbijten en na het ontbijt in de auto richting een nieuwe stad: Bursa. Was een lange rit door het vele verkeer. Maar was ook wel weer gezellig in de auto. Eenmaal aangekomen in Bursa, zo snel mogelijk naar 'n restaurant voor de famous Iskender kebap!! Dat ging wel in onze hongerige buikjes. Overheerlijk. Blijft mijn Turkse favoriet denk ik. Daarna nog even op een typisch binnenpleintje van Bursa gekeken en toen toch maar weer door richting Istanbul. Nog een stuk met de auto op de ferry gereisd en toen ging de rit ook wel weer snel.
Al met al een erg gezellig en geslaagd weekend, wat we niet hebben laten verpesten door het weer.

Deze week ben ik erg druk geweest met school. Super veel drukte met projecten en opdrachten. Dinsdag ben ik de hele dag op pad geweest voor fotografie. Heb in verschillende delen van Istanbul foto's gemaakt. Was leuk om te doen. Heb mezelf geleerd hoe ik panorama's moet maken (en dan niet met de mobiele telefoon natuurlijk). Ik denk dat ze wat te groot zijn om op deze blog up te loaden dus voor wie nieuwschierig is kan ik de link door sturen van google drive, dan kun je ze bekijken. En verder deze week dus alleen maar bezig geweest voor school en daarnaast veel sporten (want die kilos kwamen er makkelijker aan dan dat ze eraf gaan hier!)

Morgen heb ik nog een tripje op de planning naar Gallipoli. Ben heel benieuwd. Het is een tripje van 1 dag, dus veel reizen op het programma maar hopelijk ook veel leuks.

Nog even een titelverklaring van deze blog: het heeft deze week alleen maar geregend! En het is niet meer dan 14 graden... Erg jammer dus. Wij hebben het dit semester niet zo getroffen met het weer. Ik hoop dat we de laatste maand nog wat mooi weer krijgen! (anders geloven jullie niet dat ik zo lang in Turkije ben geweest, moet nodig wat bruin worden haha).
Het is inmiddels bijna twaalf uur en zes uur gaat de wekker want om zeven uur vertrekken we voor het tripje. Dus welterusten mensen!

Veel liefs!

  • 11 Mei 2014 - 17:51

    Mem:

    Hoi Ger, wat hast wer mooie verhalen, ik wol ek wol wer nei Istanboel! Bin wat unwennich tink. Mar noch mar efkes drok mei de studie, n protte succes en dan straks noch mar wat relaxe! XXXXX Mem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerbrich

Reisdagboek van mijn studie in Istanbul

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1879
Totaal aantal bezoekers 5245

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Istanbul

Landen bezocht: