Alweer twee maanden voorbij! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Gerbrich - WaarBenJij.nu Alweer twee maanden voorbij! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Gerbrich - WaarBenJij.nu

Alweer twee maanden voorbij!

Door: Gerbrich

Blijf op de hoogte en volg Gerbrich

02 April 2014 | Turkije, Istanbul

Merhaba lieve vrienden, familie en andere trouwe volgers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog schreef. Ik ben nog steeds druk met van alles en nog wat. Studeren, sporten, af en toe dwarsfluiten, feestjes, ook nog een toets gehad. Het gaat allemaal door! Maar erg leuk hier, ik vermaak me nog steeds prima zoals jullie wel horen.

Ik mag nu ook officieel blijven hier in het mooie Turkije want ik heb mijn verblijfsvergunning binnen! Eindelijk... Was een heel gedoe, maar ik heb hem. Vorige week dinsdag met Josien weer naar het politiebureau en na 2 uur hadden we hem eindelijk binnen. Dus ze komen niet meer van me af tot eind juni!

Afgelopen vrijdag kwamen heit en mem aan op het vliegveld voor een weekendje Istanbul. Ik heb ze met de taxi opgehaald en daarna zijn we nog even terug gegaan naar de campus. Ik had nog colleges in de middag, waar ik echt naar toe moest. Heb heit en mem bij het restaurantje aan een omelet gezet en ben toen naar de les gegaan. Na mijn college zijn we met de shuttle naar Kadiköy gegaan. Hier hebben we het hostel opgezocht en de spullen gedropt. Na dat we een beetje gesetteld waren hebben we een leuk restaurantje gevonden en uitgebreid gegeten. Na het eten waren we alle drie wel kapot (heit en mem hadden door de reis maar een kort nachtje gehad). Dus lekker vroeg naar bed in het hostel. Ik ben ook maar lekker in Kadiköy gebleven. Is wat te ver om telkens weer terug naar de campus te reizen.

Zaterdag startte de dag met regen (heel veel). We hebben heel erg uitgebreid en rustig aan gedaan met het ontbijt, waardoor het droog was toen we klaar waren om er op uit te gaan. Ideaal getimed dus! We zijn met de ferry naar Eminönü gegaan, waar de zon scheen toen we daar aankwamen! Jippie! Daar zijn we een stukje op de tram gegaan naar het Sultan Ahmet gebied. Hier hebben we de Haya Sophia bekeken en vervolgens een broodje Simit gegeten op een bankje in de zon, met uitzicht op de blauwe moskee. Niet verkeerd toch? Na ons maagje gevuld te hebben zijn we naar de blauwe moskee gegaan. Met ons hoofddoekje om (grapje) hebben we onze weg vervolgd naar de grand bazaar. Daar hebben we even lekker rondgedwaald en wat aankopen gedaan. Nu komt het Turks dat ik geleerd heb wel van pas, want afdingen gaat veel beter als je het in het Turks doet haha :).
We hebben gegeten onder de beroemde Galatabrug (vissersbrug die de weg biedt tussen Eminönü en Karaköy). De menukaart was ook in het Nederlands, dan weet je wel hoelaat het is. Het is hier dus wel wat toeristischer, net als in het hele Sultan Ahmet gebied. Maar daarom niet minder. Super uitzicht op de Bosphorus rivier en brug. Na het eten weer terug naar Kadiköy waar we nog even een koffietje hebben gedronken. Ook zijn we naar het Rock 'n Roll cafe geweest, de oudjes wilden nog even rocken haha. Gezellig dagje.

Zondag: ZON! Lekker ontbeten op het terras van het hostel. Na het ontbijt zijn we richting Karaköy gegaan met de ferry waar we naar de Galata toren zijn gegaan. Nog even de toerist uithangen. Ik was hier ook nog niet geweest, dus voor mij ook extra leuk. We hadden echt heel erg mazzel met het weer. Doordat de zon scheen en de lucht strakblauw was konden we heel Istanbul bekijken vanaf de Galatatoren. We konden heel ver kijken. Echt super om Istanbul even van wat hoger te bekijken, prachtig uitzicht. Onder de galatatoren nog even een terrasje gepakt in de zon. Na 'n lekker bakje koffie met mem wat winkeltjes bekeken.
Vervolgens zijn we met de tram naar Kabataş gegaan. Vanaf daar zijn we naar Örtaköy gelopen via Beşiktaş. Was best een eindje lopen, maar dit was geen probleem want het was heerlijk weer. In Örtaköy hebben we een terrasje gepakt, we zaten uit de wind dus konden in het t-shirt zitten. Echt heerlijk, zelfs ik had een ultiem vakantiegevoel!
Om vijf uur hadden we diner met mijn Turkse buddy Canan en haar ouders. Erg gezellig. Leuk voor onze beide ouders om elkaar te ontmoeten. Het toetje hebben we gehad in Kadiköy. Een drankje zat er vandaag niet in want er werd geen alcohol verkocht vanwege de verkiezingen.

Maandag vroeg opstaan en nog even samen ontbijten in het hostel. Vervolgens mem en heit op de ferry gestuurd naar de Princess' Islands. Ik moest naar school. Voor de les nog even gewerkt aan mijn schilderij. Na de les ben ik nog even gaan sporten en toen moest ik haasten om weer op tijd de shuttle te halen naar Kadiköy. Daar heb ik samen met heit en mem heerlijk gegeten. Ik heb ze mijn favoriete Turkse gerecht laten proeven: Iskender. Mjammmmieee. Daarna weer 'n koffiehoekje opgezocht en hebben we het even gehad over de avonturen van m'n ouders op de Princess' Islands. Uiteindelijk ook nog n kroegje in geweest met live Turkse muziek. Was leuke muziek alleen hebben ze de gewoonte om het veeeel te hard door de boxen te laten knallen. Beetje jammer. Toch was het gezellig. Dit was alweer het laatste avondje met paps en mams.

Dinsdag vroeg opstaan en ontbijten want mem en heit moesten het vliegtuig halen. Ik heb ze afgezet bij de bussen naar het vliegveld en daar hebben we dan toch maar afscheid genomen. Ik moest weer verder naar de universiteit. Al met al was het een heel geslaagd weekend met mn ouders. Erg gezellig en fijn om ze weer even te zien.

Zelf ben ik nu erg druk met mijn huiswerk omdat ik van het weekend niks heb gedaan, weer even wat inhalen dus!

Nu maar gauw op bedje, morgen weer vroeg op voor Turks college.

Iyi geceler, good night en slaap lekkerr!

P.s. binnenkort meer foto's van de camera van heit en mem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerbrich

Reisdagboek van mijn studie in Istanbul

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5249

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Istanbul

Landen bezocht: