Kapadokya (Cappadocia) Trip! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Gerbrich - WaarBenJij.nu Kapadokya (Cappadocia) Trip! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Gerbrich - WaarBenJij.nu

Kapadokya (Cappadocia) Trip!

Door: Gerbrich

Blijf op de hoogte en volg Gerbrich

18 Maart 2014 | Turkije, Istanbul

Ben ik alweer!

Afgelopen weekend zijn we naar Cappadocia geweest. Dit is een historisch plaatsje in de regio Anatolia. En het was geweldig!!! Een hele mooie omgeving. Het is een beetje bergachtig en vulkanisch. Bekijk mn foto's, zodat je er een beeld bij kan vormen!
Ik heb genoten van de meest waanzinnige uitzichten. Het was echt genieten.

Vrijdagavond om half elf in de avond zijn we vertrokken met de bus. Het was een rit van tien uur, dit was dan ook het grootste nadeel van dit tripje. Eerst hebben we gezellig wat gedronken in de bus, maar op een gegeven moment ging iedereen toch wel slapen. Ik kan helaas niet in bussen slapen, althans niet echt. Ik luister een muziekje en dut een beetje maar val niet in slaap, jammer genoeg. De bus reis duurde daardoor wel lang. Maar het was het waard want bij aankomst was het prachtig weer in Cappadocia (terwijl ze hadden verteld dat het koud zou zijn, dus dat was een flinke meevaller).
Zaterdagochtend gelijk het landschap bekeken, we zijn naar verschillende gebieden gereden. Heel erg mooi! In de bergen waren allemaal grotten die we konden bekijken. Ook kleine kerkjes in de berg. Hiervan mochten we geen foto's maken dus ik kan het jullie niet laten zien. Maar niet getreurd genoeg andere foto's :).
Na een open buffet lunch zijn we door gegaan naar een pottenbakkerij. Dit is iets typisch voor deze regio. Ze gingen laten zien hoe ze hun wijn karaffen en andere dingen maken. Was leuk om te zien en ze hadden echt mooie dingen gemaakt.
Daarna nog weer berg gebieden bekeken en naar een wijnproeverij (maar de wijnproeverij stelde niet zoveel voor).
In de bus naar het hotel vertelden ze de kamerindelingen en toen bleek dat er niet genoeg plek was in het hotel. Wat bleek: de Nederlandse meiden en de crew mochten in het vijfsterrenhotel ernaast! Woehoee. Niet verkeerd! Was een super mooi hotel. Ook het diner en ontbijt zat erbij, heerlijk.
's avonds hadden we Turkse avond. Traditioneel Turkse dansen uit verschillende regio's van Turkije. Was erg grappig om te zien. Daarna nog naar de 'grote' disco van het hotel. Al met al wel een gezellig avondje. Maar niet te laat thuis want we waren wel kapot van de vermoeiende busreis.

Zondag heeerlijk ontbijt in het hotel, mjammie. Daarna gingen we naar een underground city Derinkuyu. Deze ondergrondse stad is zo'n 3500 jaar oud. Was echt heel interessant om te zien. Echt heel knap hoe ze dat vroeger gemaakt hebben, wonderbaarlijk. Verschillende verdiepingen waar je de indelingen goed kon zien: keuken, woonkamer, slaapkamers. We moesten wel door de knieën bij sommige gangen, de doorgangen waren erg klein!
Daarna zijn we naar de 'abandoned village of Cavusin' een verlaten Grieks dorp. De Turkse Grieken zijn deze stad ooit uitgezet door de Turkse beweging van de Onafhankelijkheid. Het was een hele mooie omgeving (ja al weer). Met een klein groepje zijn we een stuk de berg opgeklommen, kostte wat moeite maar was zeker de moeite waard. 360 graden om me heen was prachtig aan uitzicht. Ik kon er wel uren blijven. (zie foto's)

Eind van de middag hebben we op de quad gereden. Super leuk! Ik had het al eens gedaan in Egypte, voor Josien was het de eerste keer. Maar was weer geweldig. Ik vind het heerlijk, die snelheid en het heuvel landschap.

Na het quad rijden weer in de bus naar huis.

Ik heb het maar even een beetje beknopt geschreven en misschien wat chaotisch (sorry daarvoor). Op een of andere manier kom ik altijd pas toen aan blog schrijven na middernacht. Dus vergeef me als er wat foutjes in zitten :).

Welterusten lieve mensen!

P.s. ik begin jullie wel wat te missen hoor!

  • 19 Maart 2014 - 20:05

    Mem:

    mooi foto s Ger, want een belevenis!! en uitzichten, de lange busreis was het wel waard. Leuk om weer te lezen. Tot oan de Skype! XXXXX Margriet

  • 26 Maart 2014 - 13:52

    Gine:

    Whaa ger die quadtocht wol ik ek!! Pr8ige foto's wer, vooral die laatste op de berg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerbrich

Reisdagboek van mijn studie in Istanbul

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5248

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Istanbul

Landen bezocht: